قطعنامه گردهمائي بزرگ در مورد تامين ثبات ، اتحاد و احقاق حقوق مردم دلير و فداكار ولايت هرات
سران وبزرگان اقوام ولايت هرات سران وبزرگان اقوام ولايت هرات

امروز سه شنبه 14ميزان عده كثيري از نمايندگان احزاب سياسي ، جوامع مدني ، سران اقوام مختلف ازنواحي شهروولسوالي ها طي گردهمايي وسيع در تالار الهام راجع اوضاع هرات جلسه داير نمودند و ضمن محكوم نمودن مخالفين دولت خواستار اقدامات جدي دولت جهت سركوبي جنايتكاران تحت هر نامي شدند..همچنان بعضي از سخنرانان محمداسماعيل وزيرآب وبرق راعامل اين نا آرامي ها در هرات جهت كسب قدرت و امتياز از دولت مركزي دانستند و طي قطعنامه حمايت خود را از حامدكرزي اعلام داشتند.

همچنان طي راهپيمايي به ولايت رفته درضمن تسليمي قطعنامه به والي هرات حمايت خود را ازمسولين سياسي ونظامي هرات اعلام داشتند.

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

هموطنان گرامي !

 

 

            مردم زحمتكش و حق شناس ولايت هرات در دشوار ترين لحظات تاريخ معاصر كشورعزيزماجمهوري اسلامي افغانستان دركنار دولت و زعامت خود ازهيچ فداكاري و حمايت دريغ نكرده و با تقبل خطرات و تهديد دشمنان صلح و آرامش كشور در همه عرصه هاي ملي حضورو موضع گيري وطنپرستانه خود را به اثبات رسانيده اند .

حمايت وشركت فعال ما درپروسه كمپاين و انتخابات 29 اسد با نتايج خود نشان داد كه مردم هرات به صورت آگاهانه وبادرك حال وآينده كشور از مشاركت عمومي ، حاكميت ملي ، انكشاف ، امنيت  و كار به منظور استحكام نظام سياسي و انتخاب شخصيت ملي جلالت مآب محترم حامد كرزي با قاطعيت دفاع  و پشتيباني نموده اند.

طبيعي است كه مردم هرات متناسب با زحمات و فداكاري هاي خودو مطابق با عدالت اجتماعي انتظار تامين مشاركت ، انكشاف و امنيت را هم در چوكات محلي وهم در سيستم مناسبات و معادلات ملي را دارند و مصرانه به خاطر حصول اين حقوق تلاش و پا فشاري ميكنند.

بناء اشتراك كننده گان گردهمائي حاضر قطعنامه ذيل را تصويب و صادر مينمايند.

 

1- بزرگان و سران اقوام ساكن در ولايت هرات عميقا خود را وفادار و متعهد به منافع ملي و انتخاب جناب حامدكرزي دانسته و متقابلا طالب سهم و مشاركت منصفانه خويش درتمام عرصه هاي ملي و محلي كشور ميباشند .

2-  ولايت هرات و حوزه غرب افغانستان پيوسته تاثير عظيمي در تحولات بزرگ كشور ما داشته و در شرايط موجود هم ما خواهان وضعيت و معادلاتي ميباشيم كه همه افغانان صرف نظر از تفاوت هاي قومي و اجتماعي خود را در آينه بزرگ مناسبات ملي واداري كشور ديده  احساس قناعت نمايند.

3-  ما با درك پرابلم هاي پيش روي كشور آگاهي از مداخلات نا موجه آرزومنديم هر چه زودتر كشور از حالت بلاتكليفي خارج شده سرنوشت انتخابات و اداره آينده كشور روشن گردد.

4-  مردم آزاده هرات از علايق نا سالم دسته هاي معلوم الحال مطلع بوده هر عملي را كه بازگو كننده منافع مردم هرات نباشد براي ما قابل قبول نبوده اما از هر نوع تعصب ما به اصل شايسته سالاري باور داشته تقاضاي ما اين است تا در مورد اعاده حقوق مردم هرات توجه مسولانه مبذول گردد.

5-   سران و بزرگان اقوام ولايت هرات از همين تربيون به مسولين دولت مركزي گوشزد مينمايند تا از اتخاذ هر نوع تصميمي كه منجر به تحريك احساسات مردم هرات شود پرهيز نمايند .در صورت كه تصميم گيري هاي مركز بدور از خواست و مشوره مردم عملي شود عواقب بعدي آ ن بدوش طرفين معامله خواهد بود.

6-  تبليغاتي كه در مورد تبديلي رهبري ملكي و نظامي ولايت هرات در اين روز ها براه انداخته شده است كار دشمنان مردم افغانستان است مورد تائيد و پشتيباني مردم هرات قرار ندارد.

7-   از قانون مندي فعلي حمايت مي كنيم و بر آنانيكه از سال 1381 با ايجاد اداره خود مختار درهرات بر ما ظلم  و ستم كرده اند آنها را قطعآ قبول نداريم .

8-  ما از تقرر اسماعيل خان و اطرافيان وي در بخش هاي ملكي و نظامي حمايت نمي كنيم در صورت تصميم حكومت مركزي مسوليت آينده آن بدوش ما نخواهد بود.

9-   از رهبري ملكي و نظامي ولايت هرات به رهبري آقاي دوكتور احمد يوسف نورستاني حمايت عام و تام خويش را ابراز نموده و تلاش آنها را در راستاي وحدت ملي همبستگي و خدمت گذاري صادقانه آنها را حمايت مي كنيم .

                                                                                                         و من الله توفيق


October 11th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها